Dlaczego warto być na bieżąco w social mediach?

Cześć, witam Cię w kolejnym wpisie na moim blogu. Jak co wtorek publikuję nowy artykuł, abyś mógł poszerzyć swoją wiedzę o kolejne zagadnienie. Tym razem poruszymy tematykę mediów społecznościowych oraz dlaczego warto otworzyć się na wideo i być na bieżąco 

z trendami. 

 

Jak na pewno zauważasz w obecnym świecie nie można przechodzić obojętnie obok mediów społecznościowych. Chcąc prowadzić biznes, rozwijać swoje umiejętności pod kątem sprzedaży, komunikacji z Twoją grupą odbiorców, po prostu się nie da. Bardzo ważne jest, aby stale poszerzać swój obszar kompetencji. Uważam, że polubienie się z trendami, które obecnie panują na rynku jest kluczowe, aby rozwijać siebie i  swoją firmę.

Co możesz zrobić, aby te media społecznościowe były Ci bliskie i aby trochę się z nimi zaprzyjaźnić? Obecnie żyjemy w świecie, który jest stale przesycony Internetem i tych kreacji wideo będzie coraz więcej. Dlatego polecam Ci serdecznie, jeśli prowadzisz swój biznes, lub dopiero myślisz, aby stworzyć coś swojego w każdej wolnej chwili obserwować, co dzieje się w mediach społecznościowych. Będąc na bieżąco z trendami, będziesz miał możliwość inspirować się, tym co się dzieje, zobaczyć czy w tym świecie jest dla Ciebie przestrzeń. Taka przestrzeń na pewno jest, najważniejsze jest, aby umieć się w niej odnaleźć i nauczyć się wszystkich aplikacji, programów i rozmowy z Twoim klientem.

 

Minęły już czasy, kiedy to klient odwiedza Twój biznes, szuka Cię i chce zakupić produkt. Obecnie to Ty musisz sam tego klienta znaleźć, dać mu się poznać i zdobyć jego zaufanie. Taką możliwość dają Ci właśnie media społecznościowe. Dzięki nim możesz ocieplić swoje relacje z klientami, z którymi nie masz możliwości mieć bezpośredniego kontaktu. 

 

Dlaczego warto być na bieżąco w social mediach?

 

Po pierwsze, zyskasz większą świadomość tego, co szukają Twoi odbiorcy. Poprzez obserwowanie tego, jak Twoi klienci reagują, będziesz miał możliwość stworzenia takich materiałów, które na pewno go zaciekawią. Nie tworzymy postów, rolek tylko po to, aby dodać je na feed, tworzymy je po to, aby mieć z nich jakąś stopę zwrotu. Właśnie dzięki mediom otworzysz sobie wrota do sprzedaży, łatwiej zrobisz rozeznanie rynku i dowiedziesz się za czym podążają Twoi klienci.

 

Po drugie, będziesz mieć większą możliwość prowadzenia rozmów ze swoimi klientami. Odbiorcy oczekują tego, że Ty będziesz potrafił do nich trafić i zwiększyć chęć do rozmowy. Bycie na bieżąco, da Ci też umiejętność tego, jak obecnie należy komunikować się ze swoimi odbiorcami. Bardzo ważne jest, aby właśnie skutecznie z nimi prowadzić rozmowy. Bądź w kontakcie ze swoimi klientami, nie tylko w formie sprzedażowej. Pamiętaj, że osoba, która chce tylko sprzedać, zazwyczaj sprzedaje niewystarczająco dobrze, ponieważ nie skupia się na emocjach i wartościach swoim odbiorców. Układaj treści tak, aby oni sami chcieli napisać do Ciebie, czy do Twojej firmy.

 

Trzeci powód, dla którego warto być na bieżąco to fakt, że Ty się starzejesz, a osoby, które są młodsze, bardziej zaznajomione z mediami, z łatwością będą mogły skupić na sobie większą uwagę odbiorców. Osoby prowadzące swój biznes, które uważają, że media społecznościowe nie są im potrzebne do dobrego funkcjonowania żyją w dużym błędzie.  Kiedyś tak było, owszem. Natomiast teraz bardzo się to zmieniło. Teraz już nie szuka się sprzedawców, chodząc po ulicy i przeglądając szyldy. Konsumenci teraz szukają firm poprzez Internet. Musisz być na bieżąco, aby z powodzeniem zaznaczać swoją mocną pozycję na aktualnym rynku sprzedażowym.

 

Morał na dzisiaj jest taki, abyś stale wychodził naprzeciw temu co się dzieje w świecie i abyś nadążał za tym stale zmieniającym się rynkiem.

 

Życzę Ci wszystkiego dobrego na świąteczny tydzień! 

Kinga